Thursday, September 2, 2010

:: update ::


Assalamualaikum wbt


Alhamdulillah setelah sekian lama tak update blog ini, dikala dalam proses recovery ini, beri ruang masa sedikit untuk mencoret seuatu. Bahkan, bak kata mak, "Allah nak suruh ko rehat kejap ni, asyik ke hulu hilir je".


Jadi kesempatan berehat ini, adalah peluang untuk perkemas ibadah dan muhasabah. Ye la, 2-3 minggu kosong dari dakwah, bisnes, kesibukan dll.


Tak best dan membosankan. Hu~


Sebenarnya, kesempatan ini, nak mengucapkan berbanyak terima kasih, jazakumullahu khairan (moga Allah membalas jasa semua dengan kebaikan) pada semua yang datang ziarah,

mendoakan,

mengutip tabung derma,

memberi sokongan

serta mendoakan secara langsung dan tidak langsung.


Alhamdulillah sekarang makin pulih. Cuma jahitan dekat perut serta kaki kiri masih sakit-sakit. Mungkin raya akan dapat aktif semula.


Dekat bawah ini ada beberapa entry yang saya baru post. Bukan barula, sebab sajak-sajak lama yang ditulis dalam laptop dulu. Jadi, alang-alang ada masa, post je beberapa yang ok kot. Huhu. Kalau rajin boleh la baca. Tak sedap dan sukar di mengerti. -__-


Ok rasanya cukup takat tu. Dalam Ramadhan ini, jangan buang masa sangat.

Sebab setiap detik adalah berharga.


Tinggal 6 ke 7 hari lagi sebelum berlalunya Ramadhan ini.

Jadi gunakanlah dengan baik beribadah serta berdoa atas semua yang dihajati - dakwah, kesihatan, rezeki, syurga neraka, bisnes, masa depan dll.


Owh ya, sebelum habis, nak ucapkan ribuan kemaafan dan halal atas segala kekhilafan dan kesalahan yang diri ini dah lakukan, sam a ada sedar atau tak. Interaksi dalam dunia harian dan dakwah ini membuka peluang untuk insan marah dan sakit hati. Mudah-mudahan dijauhkan dan dilapangkan.


Dekat-dekat ramadhan dan raya ini, harapnya menjadi medan untuk saling bermaaf dan memberi maaf.


Last, selamat memecut 7 hari lagi dan salam aidilfitri!


Wasalam


- pecinta dakwah - 020910 - kepong

3 comments:

Walid Hafizul said...

hmm...parent dah bagi green light! Alhamdulilah...semoga Allah permudahkan urusan nta!

- pecinta dakwah - said...

errr..doakan akhi.

ibnusina said...

salam..moga ceput sembuh wahai pecinta dakwah..